Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2008

αναφορικα με την δίκη για το βιβλίο της Ερσης Σωτηροπούλου

Σ' ένα κατάμεστο ακροατήριο, το οποίο ουκ ολίγες φορές εξανέστη από τις περί ηθικής και όχι μόνο «κορώνες» της πλευράς Πλεύρη, συζητήθηκε χθες η αίτηση της συγγραφέως Ερσης Σωτηροπούλου για την ανάκληση της παροιμιώδους απόφασης του δικαστή Δημ. Γαβαλά (με ένα σκεπτικό που υπερθεματίζει σε ιδεολογικές ακρότητες), να αποσυρθεί προσωρινά από τις σχολικές βιβλιοθήκες το βιβλίο της «Ζιγκ-ζαγκ στις νεραντζιές».
Σ' ένα κατάμεστο ακροατήριο, το οποίο ουκ ολίγες φορές εξανέστη από τις περί ηθικής και όχι μόνο «κορώνες» της πλευράς Πλεύρη, συζητήθηκε χθες η αίτηση της συγγραφέως Ερσης Σωτηροπούλου για την ανάκληση της παροιμιώδους απόφασης του δικαστή Δημ. Γαβαλά (με ένα σκεπτικό που υπερθεματίζει σε ιδεολογικές ακρότητες), να αποσυρθεί προσωρινά από τις σχολικές βιβλιοθήκες το βιβλίο της «Ζιγκ-ζαγκ στις νεραντζιές».
Το σκεπτικό μάλιστα της περιβόητης απόφασης, με την οποία διατάχθηκε η προσωρινή απόσυρση του βιβλίου μέχρις ότου εκδικαστεί η αγωγή του αιτούντος, δικηγόρου Κωνσταντίνου Πλεύρη (ιδρυτής του «Κόμματος της 4ης Αυγούστου»), οδήγησε σε παρέμβαση του υπουργού Δικαιοσύνης Σωτ. Χατζηγάκη, που με κατειπείγουσα επιστολή του προς τον προϊστάμενο της Επιθεώρησης Δικαστών και Δικαστηρίων ζητούσε να ελεγχθεί πειθαρχικά ο συντάκτης του, δικαστής Γαβαλάς.

«Παράνομα προσβάλλεται η προσωπικότητά μου, διασύρομαι και συκοφαντούμαι ως συγγραφέας», υποστήριξε η Ερση Σωτηροπούλου Στην αίτησή της η συγγραφέας, που έχει τιμηθεί για το συγκεκριμένο έργο της με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας του υπ. Πολιτισμού και το βραβείο Μυθιστορήματος του λογοτεχνικού περιοδικού «Διαβάζω» και το οποίο κυκλοφορεί σε πολλές χώρες του εξωτερικού, αφού παραθέτει ενδεικτικά σημεία της προσβαλλόμενης απόφασης στην οποία καταγράφονται ακόμη και «ύμνοι για τους βασιλείς και τη βασιλευομένη δημοκρατία», αναφέρει ότι «δεν συμμετείχα στη δίκη καθώς δεν είχα ειδοποιηθεί» και υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι: **«Με την εν λόγω απόφαση ευθέως λογοκρίνεται και παρεμποδίζεται η ελεύθερη διακίνηση του βιβλίου μου, γεγονός αδιανόητο για έργο τέχνης». * «Αποκόπτεται η επαφή μου με το τυχόν αναγνωστικό κοινό των βιβλιοθηκών αυτών». **«Δημιουργείται η εσφαλμένη εντύπωση στην κοινωνία και στους νέους ότι πρόκειται για ένα μυθιστόρημα το οποίο είναι αντιπαιδαγωγικό. Κατ' αυτόν τον τρόπο αναιρείται η ίδια η φύση και ο προορισμός των έργων τέχνης». **«Παράνομα προσβάλλεται η προσωπικότητά μου, διασύρομαι και συκοφαντούμαι ως συγγραφέας». Με την έναρξη πάντως χθες της διαδικασίας ο Κων. Πλεύρης επανέλαβε τους ισχυρισμούς του περί «πρόστυχου, πορνογραφικού και διαστροφικού βιβλίου».

«Ο κ. Πλεύρης αντιλαμβάνεται μόνο τις παραινέσεις του Παττακού και του Παπαδόπουλου. Η συγγραφέας έχει δικαίωμα να γράφει ό,τι θέλει», ανέφερε ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Νίκος Αλιβιζάτος Αλιβιζάτος: «Ελλάς - Ελλήνων...» Από την πλευρά της συγγραφέως, ως μάρτυρας εξετάστηκε ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Νικ. Αλιβιζάτος, ο οποίος αναφερόμενος στο περιεχόμενο του βιβλίου υποστήριξε: «Μιλά για την ψυχολογία μιας παρέας, πώς βρίσκει τον εαυτό της η μικρή ηρωίδα του βιβλίου. Είναι ένα από τα πιο γλυκά μυθιστορήματα της τελευταίας γενιάς και έχει βραβευθεί. Ο κ. Πλεύρης έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει τα μέλη της επιτροπής βράβευσης "πορνόγερους και ομοφυλόφιλους". Ενα μυθιστόρημα είναι ένα έργο τέχνης και συγκροτεί μια ενότητα. Αν απομονώσουμε δέκα λέξεις, και τη Λυσιστράτη του Αριστοφάνη μπορεί να τη βγάλουμε έργο με πορνογραφικό περιεχόμενο. Με τη μέθοδο Πλεύρη οποιοδήποτε έργο μπορεί να χαρακτηριστεί άσεμνο. Τεράστια απογοήτευση μου προκαλεί η απόφαση του δικαστή Γαβαλά. Εχουμε γίνει ρεζίλι των σκυλιών. Εδώ επιβάλλεται η αντίληψη του "Ελλάς-Ελλήνων-Χριστιανών". Εχει δυσφημιστεί η προσωπικότητα της κ. Σωτηροπούλου και το επίπεδο της χώρας μας». Ακροατήριο: «Ντροπή» Την έντονη αντίδραση πολιτών που παρακολουθούσαν τη δίκη προκάλεσε στη συνέχεια η τακτική του Κ. Πλεύρη να διαβάζει επιλεκτικά αποσπάσματα του βιβλίου. «Αυτό είναι ντροπή», φώναζε ο κόσμος, χωρίς βέβαια να τον πτοήσει, καθώς συνέχισε με την εξέταση του μάρτυρα με ερωτήσεις του τύπου: Πλεύρης: «Το βιβλίο λέει "τελειώνεις μέσα στο παντελόνι σου". Εσείς έχετε τελειώσει έτσι;». Αλιβιζάτος: «Ο κ. Πλεύρης αντιλαμβάνεται μόνο τις παραινέσεις του Παττακού και του Παπαδόπουλου. Η συγγραφέας έχει δικαίωμα να γράφει ό,τι θέλει». Τις απόψεις Πλεύρη υποστήριξε στη συνέχεια και ο μάρτυράς του κ. Σιώτης, καταθέτοντας ότι: «Η συγγραφέας είναι ελεύθερη να γράφει ό,τι επιθυμεί, αλλά το βιβλίο δεν είναι κατάλληλο για σχολικές βιβλιοθήκες. Δεν προσφέρει τίποτε σε έναν μαθητή. Εμένα μου δημιούργησε την εντύπωση μιας γενικότερης μαστούρας, λέξη που επαναλαμβάνεται στο βιβλίο». Πρόεδρος: «Τα βιβλία στις σχολικές βιβλιοθήκες πρέπει να είναι του 1900;». Μάρτυρας: «Ναι». Πρόεδρος: «Η ζωή έχει αλλάξει. Τα παιδιά διαβάζουν πια βιβλία που λένε διάφορα». Μάρτυρας: «Το συγκεκριμένο δεν προσφέρει κάτι σε έναν μαθητή. Τα παλιά βιβλία είναι σαν τη μούχλα. Απ' τη μούχλα όμως βγήκε και η πενικιλίνη που έσωσε τον κόσμο». Πρόεδρος: «Υπάρχει το κράτος και το υπουργείο Δικαιοσύνης που κρίνει αν είναι κατάλληλο ένα βιβλίο». Μάρτυρας: «Εχει αισχρόλογα και διαστρεβλώνει τις ερωτικές πράξεις». Το δικαστήριο έδωσε προθεσμία μέχρι την Παρασκευή στις δύο πλευρές για να υποβάλουν τις προτάσεις τους. Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί σε εύλογο χρόνο. *
ΠΗΓΕΣ:http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=02.12.2008,id=47758036
http://indy.gr/other-press/apo-ti-diki-gia-to-biblio-tis-ersis-sotiropoyloy

Δεν υπάρχουν σχόλια: